به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن شرق علی حکامی قاسمی مدیرکل راهآهن شرق گفت: در سال جاری ۶ دستگاه سوزن سنگین به این اداره کل تخصیص یافت که نصب آنها در ایستگاههای جزین و غنیآباد در محور بجستان–طبس آغاز شده است.
وی افزود: این سوزنها از نوع سنگین با ریل R60 و تراورس بتنی با شعاع ۳۰۰ متر هستند و در ورودی و خروجی ایستگاهها جایگزین سوزنهای سبک و فرسوده چوبی میشوند.
مدیرکل راهآهن شرق با اشاره به مزایای این سوزنها اظهار داشت: پایداری و استحکام بیشتر، افزایش ایمنی سیر، افزایش سرعت عبور قطارها از ۴۰ به ۹۰ کیلومتر در ساعت، کاهش هزینههای نگهداری و تعمیرات، طول عمر بیشتر و کاهش مصرف سوخت از جمله نتایج مثبت اجرای این طرح به شمار میرود.
حکامی قاسمی در پایان تأکید کرد: این عملیات در قالب یک اقدام جهادی و با کار هماهنگ تیمی انجام شده و در صورت تداوم تأمین این نوع سوزنها، عملیات جایگزینی در دیگر ایستگاههای باقیمانده نیز انجام خواهد شد و در نتیجه، سرعت قطارها در کل مسیر بشرویه تا طبس به ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.